Balkondøren står på klem, der lyder en plæneklipper udefra sammen med lyden af børn, der spiller fodbold, og du står plantet midt i stuen med fjernbetjeningen i hånden. Displayet viser stædigt 22 °C, men din hud fornemmer snarere 28, i en tilstand der bedst kan beskrives som klæbrig utilpashed.
Rent teoretisk burde systemet køre upåklageligt; små dioder lyser, og blæseren brummer velkendt. I praksis føles rummet som en tætpakket bus midt i juli, selvom du betaler i dyre domme for driften hver evig eneste måned. Vi kender alle det frustrerende øjeblik, hvor man overvejer, om man blot er overfølsom, eller om maskinen i al stilhed har opgivet ævred. Det er præcis her, det insisterende spørgsmål melder sig: Køler anlægget egentlig overhovedet længere?
Hvorfor du overhovedet tvivler på dit anlæg
Et klimaanlæg bryder utrolig sjældent sammen natten over. Ofte er













